אורי אריאל: "שואלים אותי, למה לא תעשה שמיטה בים…?"

    ישראל פריי 2 Comment on אורי אריאל: "שואלים אותי, למה לא תעשה שמיטה בים…?"
    21:29
    12.05.24
    אבי מימרן No Comments on אלוף במיל' הכהן: "ההימנעות ממשל צבאי בעזה היא תקלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת סיום שנת השמיטה, התראיין הערב שר החקלאות אורי אריאל אצל אבי מימרן ב'מהדורה המרכזית' וסיפק הצצה למעורבות משרדו בסיוע לחקלאים השובתים. "אנחנו במשרד נערכים כבר לשנה הבאה, ומגבשים תקנות שיאפשרו לחקלאים לחסוך במשך שש שנות העבודה, כדי שיהיה להם ממה להתקיים בשנת השמיטה, מבנה חיסכון דומה לשנת שבתון".

    השר אריאל סיפר על התמיכה בחקלאים: "אישרנו מלגות תמיכה ליהודים ששבתו מעבודה בשדה. החקלאי עובר בדיקה פשוטה, אנחנו מוודאים שלא נעשה שימוש במי -דבר המעיד על שביתת השדה- ומעבירים את תמיכתנו שיש בה כדי קיום החקלאי, אלפי ש"ח בחודש, כשחקלאי שבוחר ללמוד, זוכה לתמיכה נוספת, מתוך רצון לעודד את ניצול שנת השבע כראוי".

    שר החקלאות ציין את שיתוף הפעולה עם החכי"ם החרדים ועם משרד הדתות שהניבו הישגים ושאיפשרו הקצאת 100 מיליון ש"ח לטובת שנת השמיטה. בין היתר שיתף השר בתהליך שמתקדם בימים אלה, תוך כדי שיתוף פעולה עם מכונים תורניים חקלאיים מובילים, להקמת קרן מחקר שתעסוק בנושאי השמיטה, הכלאות והרכבות, וכל הנוסעים המסתעפים ממצוות התלויות בארץ.

    "חבר שאל אותי: למה שלא נעשה שמיטה בים…? להפסיק את הדייג אחת לשבע שנים…" -סיפר אורי אריאל כשניסה לתאר את הפופולאריות של שנת השמיטה, גם בקרב הישראלים שאינם שומרים תורה ומצוות- "הרבה רואים בזה ערך אקולוגי, ויש הערכה והבנה נרחבת לשמיטה".

    כאיש התיישבות מובהק, ביקש המראיין מהשר את התייחסותו לאירוע הלינץ' בבחורי הישיבה בחברון, ונענה : "אני רואה בכך מימד אנושי יפה, בהחלט ראוי לציין לשבח תושב ערבי שבתוך כל הבוקה והמבולקה, חילץ את הבחורים והעניק להם מקלט בביתו. יחד עם זאת, מזעזעת ההתנהגות הברברית של המתפרעים, שלקחו אזרחים תמימים, שנסעו לעיר של מכניס האורחים הגדול בעולם -אברהם אבינו- וסקלו אותם באכזריות".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הזהרו מן הצבועים…

      לא נשכח ולא נסלח את אשר עולל אריאל לחרדים!

    2. 1

      בפרט שגם את התוספת לתקציב השמיטה הוא "שכח" לדון על זה עם האוצר ובפעילות ח"כ גפני הועברה התוספת